De huidige penningmeester doet de boekhouding nu alweer ruim 9 jaar. Wij zoeken een vrijwilliger, die haar kan ondersteunen door de contributie in het bestaande Excel ledenbestand bij te houden en ondersteunt met de verwerking van mutaties van afmelding en wijziging van de bestaande leden én het verwerken van de nieuwe leden. Nieuwe leden ontvangen een welkomstbrief en de bestaande leden krijgen een bevestiging dat de gegevens zijn verwerkt.
Voor de toekomst, over zo’n 2 jaar, zou het fijn zijn als het totale werk van de penningmeester en de bestuursfunctie wordt overgenomen. Deze werkzaamheden zijn niet meer dan 5 uur per maand.
Wat houdt het totale werk van penningmeester van dit bestuur in:
- Beheer en betaling van de facturen voor de wijkvereniging
- Innen van de periodieke bijdragen van de leden. Dit gaat voor de leden via een contributiebrief bij de uitnodiging voor de jaarlijkse Algemene Ledenvergadering (ALV).
- Mutaties in het ledenbestand verwerken met bijbehorende communicatie
- Vastleggen betalingen van de bestaande leden in Excel bestand.
- Rappelleren van de leden die niet betaald hebben. Eenmaal per jaar.
- Opstellen van de financiële stukken. Dus de opmaak van de jaarrekening van het afgelopen boekjaar en het maken van de begroting voor het komende boekjaar. Controle toelaten door middel van overleggen stukken en vragen beantwoorden aan de kascommissie.
- Verantwoording afleggen aan de leden in de ALV door middel van uitleg van de opgemaakte financiële stukken middels een verklaringsbrief en mondelinge toelichting.
- Wijzigingen in bestuur doorgeven aan KvK en/of bank.
- Participatie in het bestuur. Dus op de hoogte zijn van wat er speelt, meepraten bij onderwerpen waar dat nodig is of je belangstelling ligt. Maandelijkse deelname aan de vergadering. Indien nodig naar bijeenkomsten van gemeente bijv. of andere vergaderingen gaan.
Voor meer informatie en kennismaking graag een mailtje aan info@wvov.nl